.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مداحان، چگونه اسلام و حسین را شناخته اند؟
امروزه مداحی و نوحه خوانی، یک شغل پردرآمد و کم هزینه و بی دردسر و آبرومند است، و گاه در رقابت های بین محله ای و شهری و استانی و هیئت ها، توسط بانیان، بدون در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه، برای گرم شدن مجالس...
مداحان، چگونه اسلام و حسین را شناخته اند؟

نیم دانگ صدا و مقداری پررویی و کمی حماقت و جسارت و اندکی هنر مردم فریبی، این تمام سرمایه بسیاری از نوحه خوانان و مداحانی می باشد، که سعی دارند با حرکات نمایشی و بغض های دروغین و جعلیات و خرافات، شور و احساسات مردم را در مراسمهای گوناگون مذهبی برانگیزند، و ازین طریق و بخاطر کشته شدن حسین بن علی و یارانش در صحرای کربلا، کسب درآمد و منفعت نمایند...

براستی بسیاری از نوحه خوانان و مداحان نوپا، در کجا و چگونه آموزش دیده، چه کتابهایی خوانده، اسلام و حسین(ع) را چگونه شناخته اند، و با کدام تائید و مدرک و امتحان و گزینش و تعیین صلاحیت، در مراسمهای عزاداری شرکت کرده و برای توده مردم، نوحه خوانی و مرثیه سرایی می کنند؟

راهنمایی و رانندگی با راننده متخلف و بدون گواهینامه، برخورد می کند، سازمان نظام پزشکی اجازه فعالیت و طبابت به پزشکانی که مدرک و تخصص نداشته باشند نمی دهد، دانشگاهها هیئت علمی دارند و بدون گزینش و بررسی مدارک، هیچ فردی فرصت تدریس در دانشگاهها را پیدا نمی کند، و اما حوزه های علمیه، و ائمه جمعه، و عالمان و مسئولین دینی، در قبال افراد بی مسئولیتی که با کمترین سواد و شعور و درک فرهنگی، برای کسب درآمد، لباس مداحی می پوشند، و عاشورا و حماسه حسینی را تحریف می کنند، و باعث بد فهمی و گمراهی مردم می شوند، چه برخوردی داشته اند و دارند؟

مبارزه با بدحجابی واجبتر است، یا مبارزه با بدگویی از دین و اسلام و حسین(ع)؟

هیئت های مذهبی و سینه زنی و دستجات عزاداری، وابسته به نوحه و نوحه خوان و مداحی  هستند، که به حرکت و شعارهای آنان نقش می دهد، و حال این هیئت هایی که میلیونها جوان زیر علم آنان برای حسین(ع) به سینه و سر می زنند، با چه شناخت و تحقیقی، این هزاران مداح و نوحه خوان را برای هزاران هیئت سینه زنی پیدا و گزینش و انتخاب می کنند؟

جوانان و نوجوانان مسلمان و شیعه ایرانی، با حضور گسترده و پرشور خود در مراسم عزاداری حسین بن علی نشان می دهند، که در جستجوی یافتن راهی برای شناخت مذهب و حسین(ع) و بالا بردن شعور دینی و فرهنگی و اجتماعی خود هستند، و اما وقتی در پشت صحنه، عملکرد و شیوه زندگی بسیاری از مداحان و نوحه خوانان را می بینند، به چه مذهب و دین و شناخت و حسینی دست پیدا می کنند؟

امروزه مداحی و نوحه خوانی، یک شغل پردرآمد و کم هزینه و بی دردسر و آبرومند است، و گاه در رقابت های بین محله ای و شهری و استانی و هیئت ها، توسط بانیان، بدون در نظر گرفتن شرایط اجتماعی و اقتصادی جامعه، برای گرم شدن مجالس، مبالغ کلانی برای چند شب عزادارای، به نوحه خوانان و مداحان خوش صدا پرداخت می گردد.

مداحی که سواد و فهم و شعور و صداقت و تعهد نداشته، و حسین و فلسفه انقلاب حسین را نشناخته باشد، و بخاطر کسب نام و نان بخواهد که از حسین و اسلام بگوید، همزمان با چگونه گفتنش، اشک توده نا آگاه و نخبگان مسئول و حسین(ع) و حماسه سازان کربلا را با هم در می آورد.

اگری روزی حسین بن علی، شهید انقلاب سرخ کربلا، بخاطر سخاوت و بزرگواری و رسالت و تعهد و بینش و مرامش، یزید و شمر و ابن زیاد و عمربن سعد و حرمله دنیا پرست را ببخشد، مداحان و نوحه خوانانی را که بخاطر حب و مال دنیا، او را آنگونه که نبوده است نشان داده اند، و آنگونه که بوده است نشناخته اند و نشان نداه اند، و زیر نام و علم او، دکان مردم فریبی بازکرده، و باعث گمراهی بندگان خدا شده اند را خواهد بخشید؟ 

با توجه به وضعیت فرهنگی و مذهبی و سیاسی و جناحی پیش آمده امروز، در بسیاری از جلسات و مراسم های عزاداری، هیئت های سینه زنی و نوحه خوانان و مداحان، فرصت سخنرانی به سخنرانان و وعاظ و اندیشمندان را نمی دهند، و اینگونه است، که حسین بن علی، حماسه گر بزرگ انقلاب سرخ نینوا، در تنها کشور شیعه جهان، مظلوم و ناشناخته باقی می ماند.

مداحان و نوحه خوانانی که بخاطر پول و شهرت، بدون آگاهی و شناخت، با آهنگ های مختلف تقلیدی، از حسین(ع) می خوانند، به فرجام حادثه کربلا نگاه کنند، و از عاقبت کار و سرانجام ها عبرت گیرند، با هر کسی می شود شوخی و معامله و بازی و کاسبی کرد، اما با حسین(ع) و ابوالفضل عباس نمی شود، هرکسی شک دارد و شهامت و جرات دارد، بسم الله...

حسین(ع) شفاعت می کند، اما نه هرکسی را به هر دلیل و با هر نیت، حسین(ع) بیدارگر جامعه خفته است، مصلح انقلابی است، اگر هنوز خفته و خواب هستیم، بیدار شویم، که حسین بن علی، هنوز هم تنهاست... / م ش


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.176 seconds.